فناوريهاي ديجيتال
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فناوريهاي ديجيتال
نوشته شده در سه شنبه 1 آذر 1390
بازدید : 1375
نویسنده : فرزاد قاسم پور

منبع : www.AsanDownload.com


 


گزارش اقليت هم قديمي شد
فيلم گزارش اقليت و صحنه تکان‌دهنده تکنولوژي صفحه‌هاي لمسي خاطرتان هست که آدم آرزو مي‌کرد جاي کامپيوتر خانگي‌اش يکي از آنها را داشته باشد؟ حالا آن را چند برابر کنيد! موسسه فني مهندسي فرانهافر آلمان سيستمي طراحي کرده است که حتي براي اشاره تصاوير از راه دور به دستکش هم نيازي نداشته باشيد و مي‌تواند چندين دست را تشخيص دهد. اين درست است که کنکت مايکروسافت حرکت بدن را تشخيص مي‌دهد،‌ ولي تشخيص حرکت انگشتان با جزئياتش کار بزرگي است و بايد منتظر محصولاتي که از اين فناوري توليد مي‌شوند ماند.  

 موتورولا درويد هوشمند

خيلي‌ها حتي يک مکعب معمولي 3در3 روبيک را نمي‌توانند حل کنند و آن وقت آقاي ديويد گيلدي، به‌کمک روباتي که با لگو ساخته است، يک آندرويد را وادار کرده است که مکعب 7تايي روبيک را حل کند و اين گوشي از طريق بازوي لگوروباتي خود ظرف مدت 38دقيقه و 53 ثانيه اين معما را حل کرد.


 

منبع : www.AsanDownload.com


 


تلفن مچي
آيا مي‌شود روزي گوشي‌هاي تلفن همراه را فراموش کرد و به‌جاي آن از مچ‌بندهاي موبايل استفاده کرد؟ به‌نظر نمي‌رسد پاسخ اين سوال مشخص باشد. تلفن مچي Atomic9 يک تلفن با بلندگو است که گاهي اوقات مي‌تواند مفيد باشد. اين تلفن که با بلوتوث به گوشي متصل مي‌شود، مي‌تواند تماس‌ها را پاسخ بدهد و حتي شماره فرد را هم نشان دهد، اما اگر بخواهيد تماس شما را کسي نشنود، بهتر است از اين مچ‌بند که فقط بلندگو دارد، استفاده نکنيد.


 

منبع : www.AsanDownload.com


 


باتري با مزه هيدروژن
طي دهه‌هاي گذشته، ‌همواره شرکت‌ها به اين مي‌انديشيدند که سوخت هيدروژني قابل دسترس را چگونه مي‌توان ساخت؟ سرانجام شرکتي به خودش جرات داد تا کمي هيدروژن داخل يک سلول بريزد و قرار است تا آخر امسال نيز اولين نمونه‌هاي اين محصول که HydroFULL نام دارد، به بازار بيايد. سوخت هيدروژني مساوي است با هواي پاک! 


 

منبع : www.AsanDownload.com


 


غذاچاپ‌کن
ناخدا پيکارد در پيشتازان فضا را طرفداران علمي- ‌تخيلي خوب مي‌شناسند. يکي از تصورات خيالي اين نويسندگان نيز به همت چاپگر غذايي که دانشگاه MIT توليد کرده است، به واقعيت بدل مي‌شود. اين مدل که با الهام‌گيري از پرينترهاي سه‌بعدي طراحي شده است، مي‌تواند انواع مواد غذايي را در اندازه‌هاي نانو با هم ترکيب کرده و مزه مرتبط را توليد کند. 


 

منبع : www.AsanDownload.com


 


 

اولين کنترل صوتي دنيا
سازنده اين مجموعه مدارهاي عجيب و غريب مي‌گويد که اين دستگاه به‌زودي به يکي از بهترين ابزارک‌هاي ديجيتال تبديل خواهد شد و در حال حاضر نخستين دستگاه کنترل از راه دور چندمنظوره‌اي است که با همه سنسورها کار مي‌کند. اين دستگاه که با دريافت صدا کار مي‌کند، به‌جاي استفاده از کنترل‌هاي بيشمار و دکمه‌هاي تمام نشدني هر کدام از آنها، دستور انساني آن را دريافت مي‌کند: دستور «‌تلويزيون، صدا کم شود!» براي کم کردن صدا کافي است.

منبع : www.AsanDownload.com


 


بالاخره کاغذ شکست خورد
آمازون اعلام کرد که آمار فروش کتاب‌هاي الکترونيکي اين شرکت بيشتر از آمار فروش کتاب‌هاي کاغذي آن است و اين رقم حدود 50درصد افزايش را نشان مي‌دهد. اين اقدام اهميت چاپ الکترونيک و استفاده از ابزارک‌هاي ديجيتال را نشان مي‌دهد که بهتر است به‌زودي شاهد انواع آنها در ايران باشيم تا از مصرف بي‌رويه کاغذ جلوگيري شود. 


 

منبع : www.AsanDownload.com


 


سه‌راهي مهربان
وقتي منابع کم باشد، همواره عنصر مهرباني دخيل مي‌شود. اين در مورد سه‌راهي‌ نيز صدق مي‌کند. سوالي که مطرح مي‌شود اين است که چرا قبلا کسي به فکر اين طرح نيفتاده بود و به‌جاي طرح‌هاي سنتي که نهايتا تا 5 پريز قابليت اتصال دارند، مي‌توان با اين دستگاه تا دوبرابر دستگاه‌هاي قبلي پريز به آن متصل کرد.


 

منبع : www.AsanDownload.com

منبع: كليك






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: